dinsdag 2 september 2008

Network Load Balance Web Cluster

Nog steeds druk in de weer met de NLB Web Cluster. Nu wel zover dat SharePoint voor 90% over is. De search provider draait nog op de tijdelijke server. Die was nodig om tijdelijk alle web infra hierop te parkeren. Om de twee servers waarop de load balance wordt geïmplementeerd vrij te spelen. Deze twee waren immers de infra van de web servers, zoals hij was. Als dus de search provider is verplaatst naar het web cluster, kan de tijdelijke server hiervoor worden bedankt. De Citrix Web Interface zal ik ook op de NLB Web Cluster gaan implementeren. Momenteel is de Citrix Web Interface als local service geïmplementeerd. Vandaar ook dat hij in een web cluster zal worden geplaatst, dan is er wel sprake van redundantie. Uiteraard zal ik dit net zoals veel van mijn werkzaamheden in de avond uren moeten gaan doen. De bedrijfspecifieke applicaties zal door de operationele afdeling zelf worden gemigreerd. Hoef mij er enkel bij problematiek mee te bemoeien. Komende week dus spannend wanneer we live kunnen. Zelf zie ik het positief in. Want voor mijzelf heb ik de dead-line op vrijdag 5 september staan. Die dag is mij namelijk gevraagd om aan te schuiven, bij een meeting waarin een integratie proces word besproken, men heeft gevraagd naar mijn expertise. Concreet komt het neer op het feit dat ik mijzelf hopelijk kan aanbieden om als Architect te gaan fungeren binnen het integratie proces van de IT Infrastructuur. Namelijk heeft mijn huidige klant een maatschappij overgenomen, deze moet worden geïntegreerd in het huidige security model en operational level van de moedermaatschappij. Zoals ik zelf zeg "And the beat goes on" , we blijven lekker bezig.

Geen opmerkingen: